Pučko otvoreno učilište Vodice ugošćuje Roberta Kurbašu s monodramom ISPIT SAVJESTI prema prozi Tina Ujevića, u petak, 18. siječnja u 20 sati u Kulturnom centru Vodice.
Scenska prilagodba i režija: Robert Kurbaša
Glas Duše: Jelena Bosančić
Stručni suradnik: Tomislav Najev
Autor glazbe: Miki Nopling
Kostimografija: Marta Buzolić
Cijena ulaznice: 40 kn; za studente i umirovljenike 20 kn; za preuzimanje besplatne ulaznice vrijedi iskaznica Prijatelj kazališta 2022.
Radno vrijeme blagajne: od ponedjeljka, 24. do petka, 28. siječnja od 11 do 13 sati i na dan predstave, 28. siječnja od 19 sati.
Zbog epidemioloških mjera koje su na snazi, posjetitelji moraju imati Covid potvrde, a maksimalan broj posjetitelja ograničen je na 57.
O PREDSTAVI
Kralježnica predstave je istoimeni esej Tina Ujevića oko kojega je Kurbaša vješto isprepleo druge Ujevićeve prozne tekstove pa se na sceni, u obraćanju samome sebi, ali istodobno i publici, dotiče svevremenih tema, tema bliskih i suvremenom čovjeku. Kurbaša postavlja pitanja, ona ista koja je postavljao i Ujević – o moralu, religiji, odnosu žene i muškarca, prijateljstvu, iluzijama i stvarnosti, tražeći odgovore na izazove vlastite savjesti. Ova je predstava borba sa samim sobom, dijalog s vlastitom savješću - ispit savjesti koji glumca, ali i gledatelja vodi do katarze. Jer teme kojih se dotiču Ujević i Kurbaša svevremenske su, pa predstava tjera na razmišljanje, preispitivanje vlastitog bitka, smisla i pravih vrijednosti.
U promišljanju, vječnom propitivanju smisla vlastitog postojanja, iz tjeskobe, spoznaje i samospoznaje, iz glumca izvire zrelost i svevremenost svojstvena Ujevićevoj riječi. I to je ono što povezuje vječnog Ujevića i mladog Kurbašu. I to je ono što drži pozornost, jer prodire duboko i prisiljava na suočavanje sa svojom nutrinom. A ovdje nisu na ispitu samo pisac i glumac, već na čudesan način koji nudi kazališna igra, na scenu pristupa i svaki gledatelj, pa Kurbašin Ispit savjesti postaje vrtlog mnogih savjesti s jasnim ciljem – učiniti nas boljim ljudima.
IZ KRITIKE
…Takvo utjecanje velikom piscu u vremenima koja potencijalnog gledatelja senzacionalistički bombardiraju svakodnevnim otkrivanjem novih nesavjesnosti zasigurno će privući gledatelja, a interpretatoru i autoru Kurbaši omogućiti zanimljiv i vrijedan pokušaj traženja bitnih odrednica ne samo klasičnog književnog opusa nego i suvremene egzistencije, jer se niti Ujević niti Kurbašina predstava ne bave konkretnim primjerima kušnje savjesti nego traže dublji smisao života i odnosa pojedinca prema drugima, od intime i privatnosti do društvenog djelovanja. Ujević zato na sebi svojstven način naglašava odmak od činjenica: “Augustin Ujević je odista umro, i ovaj čovjek koji diše u njegovoj lešini i navlači na sebe njegovo odijelo jest samo njegov neki prisni prijatelj ili čak sekretar, koji zna izvjesne njegove tajne, ali nje on.“
U znatnom i daleko najboljem dijelu Ispita savjesti Robert Kurbaša, držeći se tog Tinovog citata, poput njegovog tajnika razgovornim tonom prenosi publici Ujevićeve rečenice te tako baš zbog ležernosti i suspregnutog glumačkog izraza uspostavlja s gledateljem svojevrstan dijalog, ostavljajući mu vremena da razmisli o kazanom i s time uspostavi vlastiti odnos… (T. Kurelec, Kulisa)
…Njegova nastojanja da Ujevića "izvuče" iz ustaljenih književnih okvira i pokaže da su njegova razmišljanja danas aktualnija nego ikada prije, svakako zaslužuju riječi hvale… (Glas Istre)